در این سایت بروزترین مطالب آموزشی و جزوات درسی مقاطع تحصیلی مختلف از دبستان تا دانشگاه (مقطع کارشناسی ارشد) در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌گیرد. در زمینه آمـاده سـازی برای کنـکور، پکیجهای آموزشی بسیار عـالی و قـوی در این سایت قرار داده می‌شود که حاوی نکات تستی و آمـوزشی بسیار موثـر می‌باشد. همچنین اطلاعاتـی در زمینـه‌ی رشــته های مختـلف تحصـیلی در دانشـگاه عنـوان می‌شـود که کنـکوریهای عزیـز با دید باز اقـدام به انتخاب رشته نمایند. به منظـور رفـاه حـال عزیزان کنکوری، اقدامات مربوط به مشـاوره‌ی تحصیلی و انتخاب رشـته نیز با تعیین وقت قبـلی در این سـایت انجام می‌گیرد. همچنین برای دانشجویان عزیز، آموزش نرم‌افزارهای تحصیلی رشته‌های مختلف، اطلاعاتی راجع به نحوه تهیه‌ی پروپـوزال، اصـول نوشتن پایان نامـه، مقـاله و ... را بصورت کامـلا حـرفه ای آماده نموده ایم. شما عـزیزان می‌توانید با عضـویت رایـگان در این سـایت، علاوه بر استفاده از امکـانات، آموزشـها، جـزوات و سایر خدمـات متعدد سایت، از هـدایا و سوپرایـزهای همیشگی مـا نیـز برخوردار شوید.

محل لوگو

آموزش تهیه پایان نامه، مقاله و پروپزال (قسمت اول-رفرنس دهی)


در مبحث پایان نامه نویسی، مقاله نویسی یا تهیه پروپزال پایان نامه، همواره یکی از مواردی که دارای اهمیت زیادی می‌باشد، موضوع تهیه‌ی منابع و مراجع (رفرنس) است که داوران تایید کننده نگاه ویژه ای به آن دارند لذا نویسنده باید به مواردی از قبیل قالب رفرنس دهی (APA ، Vancouver و ...) ، لینک شدن رفرنس با متن مورد نظر و ترتیب رفرنس دهی و ... توجه نماید. تهیه‌ی رفرنس با این دقت معمولاً کار سخت و زمان بری است و گاهاً همراه با خطا و اشتباه می‌باشد بر همین اساس توصیه می‌شود که برای انجام این کار از یک نرم افزار رفرنس دهی استفاده شود که یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه، Endnote است.

نرم افزار Endnote یکی از بهترین و جامع ترین نرم افزار های مدیریت اطلاعات و رفرنس دهی در روند پژوهش است که امروزه به طور گسترده توسط پژوهشگران مورد استفاده قرار می گیرد. ابزار هایی چون Endnote کمک چشمگیری در زمینه مدیریت استنادها و رفرنس دهی، نوشتن مقالات علمی و نشر علمی بر اساس استاندارد های مختلف ناشرین بین المللی می کند. این نرم افزار به دلیل اعتبار و جامع بودن مورد استفاده پژوهشگران و دانشگاه های معتبر مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این نرم افزار می توانید:

  • پوشه ای الکترونیکی از یادداشت های تحقیق خود ایجاد کنید.
  • رفرنس دهی مقالات خود را در قالبی دلخواه و یکسان مرتب کنید.
  • در میان منابع پژوهشی خود به راحتی به جستحو بپردازید.
  • همزمان با نوشتن مقاله، رفرنس دهی را با هر شیوه ی دلخواه به متن اضافه کنید.

در این بخش می خواهیم ساده ترین شیوه رفرنس‌دهی مقالات انگلیسی با استفاده از Endnote و Google scholar را به شما آموزش دهیم.

 

در اکثر پایان نامه‌ها و مقالات از منابع انگلیسی استفاده میشود. نوشتن منابع این مطالب به‌صورت دستی علاوه‌بر این‌که موضوعی وقت‌گیر است، ممکن است دانشجویان دچار اشتباهات تایپی شوند؛ یا این‌که نحوه‌ی رفرنس‌ دهی منابع مختلف با هم متفاوت باشد و افراد را دچار سردرگمی کند. ساده‌ترین روش برای رفرنس‌ دهی استفاده از نرم‌افزار Endnote و Google scholar می‌باشد.

  • برای این کار ابتدا نرم افزار Endnote را دانلود کنید.
  • به وب سایت http://scholar.google.com مراجعه کنید.
  • مقاله مورد نظر خود را به زبان انگلیسی جستجو کنید و بر روی گزینه cite کلیک کنید.

 

ساده ترین شیوه رفرنس دهی مقالات به وسیله Endnote

 

  • در پنجره ی باز شده فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه‌ی Endnote کلیک کنید.

 

ساده ترین شیوه رفرنس دهی مقالات به وسیله Endnote

  • بر روی فایل ذخیره شده کلیک کنید تا منبع مورد نظر در نرم افزار Endnote باز شود.

 

ساده ترین شیوه رفرنس دهی مقالات به وسیله Endnote

  • از گزینه ی File گزینه ی Export را انتخاب کنید و فایل را ذخیره کنید.

 

ساده ترین شیوه رفرنس دهی مقالات به وسیله Endnote

 

  • حالا می توانید رفرنس منابعی که وارد نرم افزار کرده اید به صورت فایل متنی دریافت کنید و در قسمت منابع مقاله یا پایان نامه ی خود قرار دهید.
  • از قسمت Output style می توانید نحوه ی رفرنس دهی را تغییر دهید.

 

ساده ترین شیوه رفرنس دهی مقالات به وسیله Endnote

  انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 93

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

در سریال موفقیت، اراده و هدف، نقش اصلی را بازی میکنند...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما